#WATISEENAUDIOGRAM?

Audio is onzichtbaar en daarom niet interessant voor Facebook of Twitter. Social Media platforms zijn namelijk alleen maar geïntresseerd in ‘rich content’ : beeld, en nog liever: video.

Daar ligt dus een groot gapend gat. Maar daar gaat verandering in komen! Met een Audiogram kun je een  audio fragment voorzien van beeld, video, tekst en/of ondertiteling. Daar wordt vervolgens een dynamische geluidsgolf aan toegevoegd om de aanwezigheid van audio te benadrukken. Dit mp4 (video-)file is een ‘native’ bestand; je kunt een Audiogram dus rechtstreeks uploaden naar elk gewenst social media platform. En dat is een enorm voordeel want audio delen op social media op een visueel in het oog springende manier was tot voor kort alleen maar mogelijk met een externe service zoals Soundcloud.

#ZICHTBAARGELUID

Onderzoek in Amerika door de publieke zender WNYC, die Audiogram ook heeft ontwikkeld, heeft uitgewezen uit dat een Audiogram gemiddeld 6 tot soms wel 8 keer meer interactie en ‘leads’ oplevert dan alleen een tekst- of foto link. En dat maakt Audiograms bijzonder interessant voor het promoten van radioprogramma’s, podcasts, audioboeken en elke andere vorm van audio content. 

Daarnaast is het een gegeven dat gemiddeld 80% van online video’s zonder geluid worden bekeken. Wil je je boodschap toch optimaal overbrengen dan biedt Hi-Level Media de mogelijkheid een Audiogram ook van ondertiteling te voorzien.

Hi-Level Media Produkties werkt als eerste in Nederland met deze open-source software en is heeft inmiddels een pilot van 3 maanden afgerond voor de publieke radiozender NPO Radio1

Een verslag van de bevindingen en resultaten kun je hier nalezen.

Bekijk hieronder de Audiogram promo.

  • Audiogram promo